29.01.2019

SUZUKI ECSTAR Team podsumowuje sezon 2018 w MotoGP

Rok 2018 był najbardziej udanym dla Suzuki w historii startów od powstania klasy MotoGP. Zawodnicy Alex Rins #42 i Andrea Iannone #29 aż dziewięciokrotnie stawali na podium. Dzięki imponującym innowacjom w motocyklu GSX-RR, całemu zespołowi oraz zaangażowaniu kierowców zespół Suzuki ECSTAR zamyka sezon w dobrych nastrojach.

Zespół Suzuki ECSTAR podsumowuje zakończony sezon w MotoGP: 9 miesięcy intensywnej pracy, 4 kontynenty, 15 krajów, 19 wyścigów, 16 000 km przejechanych na torze - rok 2018 był najbardziej udanym dla Suzuki w historii startów od powstania klasy MotoGP.

SUZUKI ECSTAR Team podsumowuje sezon 2018 w MotoGP

Zawodnicy Alex Rins #42 i Andrea Iannone #29 aż dziewięciokrotnie stawali na podium. W klasyfikacji zawodników Hiszpan zdobył miejsce piąte, Włoch był dziesiąty. Suzuki zakończyło sezon jako czwarty producent. Szef zespołu Davide Brivio zapytany o oczekiwania wobec sezonu 2018 odpowiedział: „Jesteśmy tu wszyscy po to, aby próbować i wygrać Mistrzostwa Świata. Muszę przyznać, że rok 2018 przekroczył moje oczekiwania - dziewięciokrotne podium, cztery razy na drugim miejscu, i kilka wyścigów, gdy byliśmy bardzo blisko zwycięstwa.” Przyczyn tak dobrego sezonu Davide Brivio upatruje w ulepszonym motocyklu, rozwoju zawodników poprawiających swoje wyniki, wewnętrznej konkurencji pomiędzy Alexem Rinsem a Andreą Iannone, i ostatecznie, we wspólnej mobilizacji całego zespołu.

SUZUKI ECSTAR Team podsumowuje sezon 2018 w MotoGP

W sezonie 2019 zespół SUZUKI ECSTAR zasili młody kierowca Joan Mir, który potwierdził swój wyścigowy talent zdobywając zwycięski tytuł w Moto3 w 2017 r. „Po pierwszych testach mam bardzo pozytywne odczucia co do Teamu Suzuki i motocykla GSX-RR” - mówi Joan Mir. „Czuję się pewnie na motocyklu klasy MotoGP, co tylko potwierdza, że decyzja o przeskoczeniu do Królewskiej Klasy z Moto2 po jednym sezonie była słuszna” – dodaje młody kierowca.

Zawodnicy rozpoczęli już testy przygotowujące do kolejnego roku zmagań na torze.

Jazdy próbne, które odbyły się w Walencji oraz Jerez w Hiszpanii pozytywnie nastawiają zarówno zawodników, jak i managera teamu Suzuki ECSTAR Davida Brivo – „wszystko idzie zgodnie z planem”. Czekamy na kolejne testy, które już na początku lutego odbędą się na torze Sepang International Circuit w Malezji.

Sezon 2018 w liczbach:
GP Argentyny – Alex Rins: 3. miejsce
GP Ameryk – Andrea Iannone: 3. miejsce
GP Hiszpanii – Andrea Iannone: 3. miejsce
Assen TT – Alex Rins: 2. miejsce
GP Aragonii – Andrea Iannone: 3. miejsce
GP Japonii – Alex Rins: 3. miejsce
GP Australii – Andrea Iannone: 2. miejsce
GP Malezji – Alex Rins: 2. miejsce
GP Walencji – Alex Rins: 2. miejsce

Specyfikacja motocykla Suzuki GSX-RR

Długość/szerokość/wysokość: 2 096mm/720mm/1 140mm
Rozstaw osi: 1 457mm
Silnik: rzędowy 4-cyl., czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność silnika: 1 000 cm3
Moc max.: ponad 176 kW (240 KM)
Prędkość max.: ponad 330km/h
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Opony (przód/tył): Michelin, 17” / 17”
Przednie zawieszenie: Öhlins, odwrócony widelec
Tylne zawieszenie: Öhlins
Hamulce: karbonowo-stalowe, tarczowe, Brembo
Jednostka sterująca: Magneti Marelli
Waga: 157 kg

22.12.2025

Suzuki (nie tylko) pod choinkę

Co roku przychodzi ten wyjątkowy czas, gdy na kilka świątecznych dni zwalnia dosłownie cała Polska.

Dowiedz się więcej
17.12.2025

Produkcja Swiftów przekroczyła 10 milionów

Kompaktowy Swift do połowy 2025 roku sprzedał się łącznie w 10 milionach sztuk (*). Historyczny wynik liczony jest od momentu wprowadzenia w Japonii tzw. globalnego Suzuki, co nastąpiło przed ponad 20 laty, dokładnie w listopadzie 2004 roku.

Dowiedz się więcej
09.12.2025

S-Cross – wybierz najlepszą cenę i idealne finansowanie dla siebie

Szukasz wygodnego, dobrze wyposażonego i solidnego SUV-a? Suzuki S-Cross od lat uchodzi za model trwały, ekonomiczny i oferujący bogate wyposażenie już w standardzie. Teraz jego zakup stał się jeszcze bardziej korzystny — ceny na ten model są wyjątkowo atrakcyjne.

Dowiedz się więcej
09.12.2025

Nagroda dla e VITARY – RCJ Car of the Year 2026

Elektryczny samochód Suzuki e VITARA został nagrodzony tytułem RJC Car of the Year 2026, który przyznała organizacja non-profit Automotive Researchers' and Journalists’ Conference of Japan (w skrócie RJC).

Dowiedz się więcej